Monday, January 10, 2011

SIMPULAN TALI KAT KELAS OUTDOOR RECREATION..

Assalamualaikum semua, jumpa lagi la ye. Ni nak cerita la ape yang aku belajar hari ni. Hari aku ada la belajar beberapa cara2 melakukan simpulan tali. Mula2 susah gak la.. blur je.. Tapi selepas aku teliti dan dengan telitinya aku telah menghasilkan simpulan tali dengan telitinya..(hehe). Aku dengan budak2 yang lain pun sibuk la melakukan simpulan tali.Antara simpulan tali yang telah aku belajar hari ni ialah Reef Knot, Sheet Bend, Double Sheet Bend dan Bowline. Reef Knot, Sheet Bend dan Double Sheet Bend tu ok la gak.
Tapi sampai kt Bowline lak wat masalah. Kena la gune cara arnab nak wat simpulan Bowline ni sampai kena buat macam arnab berlari la konon ye. Arnab tu kena masuk lubang dulu, lepas tu lari belakang pokok dan masuk lubang balik, haha lawak lak masa nak buat simpulan tali tu, sampai member pun cakap "mir, arnab tu nak masuk lubang mane..?"Adoi, pening kepala aku. Tapi lepas tu baru la faham, bagus gak kan cara arnab tu..


Reef Knot
Sheet Bend
Double Sheet Bend

Bowline


No comments:

Post a Comment